Sunday 7 October 2012

MSSNS 17 International Invitation Cricket Challange 2012


Satu pertandingan MSSNS 17 International Invitation Cricket Challange 2012 telah diadakan di Negeri Sembilan selama seminggu, bermula 1 hingga 7 Oktober 2012. SMKUJ telah dilantik menjadi antara pengelola kejohanan bertaraf antarabangsa tersebut. Kejohanan tersebut berlangsung sepenuhnya di SMK King George V. Sebanyak 8 pasukan daripada 5 buah negara bertanding pada kejohanan tersebut, iaitu:-

SRI LANKA
- Royal Cricket Club
- Cricket Academy of Nigambo

INDIA
- Silpara Elit Club

PAKISTAN
- Zaheer Abbas Cricket Academy

HONG KONG
- Delia Memorial School

MALAYSIA
- MSSNS Lion
- MSSNS Tiger
- Bukit Jalil Sport School

Dibawah nasihat Pengetua, barisan AJK dari kalangan guru SMKUJ yang terlibat, diketuai oleh Puan Rosnah Tabri (GPK Kokurikulum), antaranya ialah; Cikgu Nik Ahmad Zamir, Cikgu Zubaidah Mohamad, Cikgu Arshalisa Ariff, Cikgu Aziratul Syida, Cikgu Nor Aida Ahmad Subky, Cikgu Norhaziana Hamdan dan Cik Nur Suhaila Abu Bakar.



Majlis perasmian pembukaan dan penutup telah diadakan di Klana Resort Hotel. Majlis perasmian disempurnakan oleh Dato' Abdul Halim Abdul Razak, Pengarah JPN Negeri Sembilan, manakala perasmian penutup disempurnakan oleh Dato' Seri Muhammad bin Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan. Untuk maklumat lanjut mengenai kejohanan ini, sila layari http://iicc2012.usjpns.net/.

No comments:

Post a Comment