Wednesday 7 November 2012

Master Chef Junior Jelebu


Pada 7 November 2012, Unit Bimbingan dan Kaunseling dengan kerjasama Bidang Teknik dan Vokasional telah menganjurkan Master Chef Junior Jelebu. Ia diadakan di Dataran Ukhuwah SMKUJ. Pertandingan tersebut adalah sebahagian daripada aktiviti pasca peperiksaan, melibatkan pelajar tingkatan 3. Terdapat 6 sekolah menghantar penyertaan, iaitu; SMKUJ, SMK DUMA, SMV Kuala Klawang, SMK Pertang, SMRA Kuala Klawang dan MRSM Kuala Klawang. Hanya SMK Dato' Undang Syed Ali al-Jufri tidak menyertai pertandingan tersebut kerana terdapat aktivit tersendiri.

Pertandingan dirasmikan oleh Encik ShamsulKamal bin Rahman, Pegawai Mesra SMKUJ merangkap Kaunselor PPDJJ. Semua bahan dan alatan memasak disediakan. Peserta diberi masa selama 2jam 30 minti untuk menyiapkan masakan. Pemarkahan bukan sahaja melibatkan rasa, tetapi juga merangkumi kerjasama, kebersihan dan lain-lain.

SMK Pertang menjuarai pertandingan tersebut dengan hasil masakan mereka, Ayam Masak Merah. Hadiah disampaikan oleh Cikgu Nor Azman Mohd Amin, GPK HEM SMKUJ.

No comments:

Post a Comment