Monday 19 November 2012

Derma untuk Palestin


Telah beberapa hari Palestin bergolak. Sekali lagi ia diserang oleh rejim Zionist, Israel laknatullah. Berada di Malaysia, sebuah negara yang aman, penuh dengan kenikmatan, tiada rasa ketakutan, adakah kita akan lupakan saudara kita di sana? Jika kita ingatkan mereka, apa yang boleh kita lakukan? Banyak...

Antaranya:

1) DOAKAN MEREKA, setiap kali teringatkan tentang mereka. Doa yang terbaik adalah Qunut Nazilah, seperti yang disebutkan dalam Sunnah. Bunyinya seperti berikut:

اللّهمّ إِنَّا نَجْعَلُكَ فِي نُحُورِ أَعْدَائِنَا ، ونَعُوذُ بِكَ مِنْ شُرُوْرِهِمْ
اللّهمّ مُنْزِلَ الكِتَابِ، وَمُجْرِيَ السَّحَابِ، وَهَازِمَ الأَحْزَابِ، اِهْزِمْ اليَهُودَ الغَاصِبِيْنَ المحُتَلِّيْنَ، وَانْصُرْناَ عَلَيْهِمْ وَزَلْزِلْهُم. اللّهُمّ بَدِّدْ شَمْلَهُم وَفَرِّقْ جَمْعَهُمْ، و شَتِّتْ كَلِمَتَهُم , خَالِفْ بَيْنَ قُلُوبِهِم،  ، وَزَلْزِلْ أَقْدَامَهُم  , وَسَلِّطْ عَلَيْهِمْ كَلْباً مِنْ كِلاَبِكَ يا قهار , يا جبار و يا مُنْتَقِمَ , اللهم أَنْزِلِ بِهِم بَأْسَكَ الَّذِيْ لايُرَدُّ عَنِ القَوْمِ المُجْرِمِين.
Erti :
Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami menjadikan-Mu sebagai pendinding (kepada musuh2) kami, dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan mereka.

Wahai Tuhan kami, wahai Tuhan yang menurunkan al-Kitab (al-Quran), dan wahai yang menjalankan awan, dan wahai yang menghancurkan tentera al-Ahzab, hancurkanlah Yahudi perampas dan penjajah dan bantulah kami ke atas mereka dan goyankanlah mereka.

Wahai Tuhan kami, binasakanlah kesempurnaan mereka, dan pecah-belahkanlah jemaah/kesatuan mereka, dan gagapkanlah perkataan mereka (melalutkan kereka), pecah belahkanlah hati-hati mereka, goyahkanlah pendirian mereka, dan hantarkanlah anjing ke atas mereka dari anjing-anjing suruhanMu, wahai Tuhan Yang Maha Gagah Perkasa, wahai Tuhan Yang Maha Berani, wahai Tuhan Yang Maha Berdendam, wahai Allah tuhan kami, turunkanlah ke atas mereka kemarahan dan kesakitan dariMu yang tidak mampu ditolak oleh kaum yang berdosa. 

2) DERMA UNTUK MEREKA. Terdapat beberapa NGO yang menfokuskan kepada gerakan menolong Palestin. Antaranya:
- Viva Palestina Malaysia: Maklumat lanjut, boleh klik disini http://www.vivapalestina-my.org/
   (Akaun Maybank: 5-64324-601324)

- Aman Palestin: Maklumat lanjut, boleh klik disini http://www.amanpalestin.net/
   (Akaun  Bank Islam: 12029010047880 | Maybank : 562263010787    
   | CIMB Islamic : 12150001242107 | Bank Muamalat :
     12070005133717

- Aqsa Syarif: Maklumat lanjut, boleh klik disini http://www.aqsasyarif.org.my/
   (Akaun Maybank Islamic 551575004299 atau
   Bank Islam 12092010034904

3) BOIKOT BARANGAN ISRAEL: seperti McD, Coca Cola, L'Oreal dll keran hasil keuntungan dari jualan mereka ini, digunakan untuk pembelian senjata bagi menyerang Palestin dan lain-lain.

No comments:

Post a Comment