Friday 2 August 2013

Majlis Penutup Madrasah Ramadhan

Madrasah Ramadhan telah bermula pada 1 Ramadhan 2013. Beberapa program berbentuk kerohanian telah diadakan pada tahun ini, antaranya; Tadarus dan Khatam al-Quran, Solat Terawikh dan Iftar Geng Surau, Pertandingan Esei Jawi dan lain-lain. Sambutan dari kalangan pelajar sangat menggalakkan.

Majlis penutup diadakan bermula dari pagi lagi. Ia bermula dengan majlis Khatam al-Quran di Surau SMKUJ. Ia hanya melibatkan pelajar yang terlibat dalam menjayakan program Tadarus. Pada pukul 10 pagi, program penutupan rasmi bermula. Sumbangan berbentuk baju hari raya diberikan kepada beberapa pelajar miskin. Ia bagi berkongsi kemeriahan dan kegembiraan umat Islam dalam menyambut hari raya. Selain itu, hadiah bagi Pertandingan Esei Jawi turut disampaikan oleh Tuan Haji Nor Hashim Othman, Pengetua Cemerlang SMKUJ.

Majlis diakhiri dengan upacara bersalam-salaman antara semua guru dan pelajar, tanpa mengira agama dan bangsa. Majlis berakhir pada jam 12.00 tengahari. Terima kasih kepada semua yang terlibat. Untuk semua pelajar dan warga SMKUJ, selamat hari raya diucapkan.

Taqabbalahhu minna waminkum taqabbal ya Karim.

No comments:

Post a Comment